Networx hjälper dig att hitta det perfekta företaget eller entreprenören för alla dina luftkonditioneringsbehov. Använd dem för att få de bästa citat från företag som tjänar ditt område.
View Deal

Rheem har varit ledande inom VVS-industrin sedan 1956., Erbjuder tre serier och sju typer av luftkonditionering, Rheem valet är inte kort på val för dem som söker efter de bästa centrala luftkonditioneringsapparater. Med en klassisk serie på ingångsnivå, exklusiva Classic Plus-serier och en toppmodern Prestige-serie är enheterna antingen enstegs eller tvåstegs. Alla modeller är utrustade med modulerande brännare för att noggrant kontrollera temperaturen, vilket förbättrar övergripande prestanda., Prestige-serien levereras med ett Komfortstyrningssystem som erbjuder omborddiagnostik och avancerade funktioner inkluderar EcoNet-aktiverade system som kan programmeras och röststyrda med Amazon Alexa.

den lägsta siaren är RA13 (Classic Series), 13 siare, medan Prestige och Classic Plus-serien varierar från 17 till 20 siare. Även om det finns mer effektiva varumärken på marknaden, Reem utmärker sig för sina låga driftskostnader. Faktum är att dessa rekommenderas för att hantera kallare klimat, för att minska risken för eventuella framtida uppdelningar.,

Rheem central air conditioners review: priserna

Rheem luftkonditioneringssystem har relativt låga inköpskostnader; priserna ökar dock betydligt med högre SEER-betyg. Den klassiska RA13 kostar runt $ 990 för systemet ensam, och runt $3,100 med installation, medan premien, Prestige RA20 kostar runt $1,850 för systemet ensam och runt $3,900 med installation.

Rheem central air conditioners recension: installatörer

att hitta en lokal kvalificerad installatör görs enkelt med Rheem Contractor-sökningen., Varumärket upprätthåller en praktisk databas med verifierade installatörer och förbinder kunder med pålitliga tekniker och certifierade installatörer i deras lokala område. Bara söka på Rheem.com för tjänsteleverantörer i närheten för att säkerställa korrekt installation.,Reem central air conditioners review: garanti

Rheem: viktiga funktioner

antal modeller inom räckvidd: 7
Top SEER energieffektivitetsklassificering: 20
Garanti: 10-årsdelar och arbetsgaranti
Från (endast enhet): $990

alla Rheem-luftkonditioneringsenheter levereras med 10-års garanti, täcker delar och arbete. Även om det inte finns några livstidsgarantier är utökad täckning tillgänglig. Det rekommenderas att kontakta en lokal VVS-professionell för att lära sig om sådana garantier för din modell., Återigen rekommenderas kunderna att registrera sina system även om det är efter 60-dagars registreringsperiod.

Rheem central air conditioners review: användarrecensioner

gynnsamma egenskaper som nämns i användarrecensioner är enhetens effektivitet och billiga driftskostnader. En kund sa att det kylde huset ner till den exakta temperaturen de ville ha, medan en annan påpekade hur deras elräkning sedan hade gått ner.

vanliga klagomål inkluderade dock läckande Freon spolar och dyra arbetskostnader för att ersätta delar., En användare nämnde att även om kompressorn var täckt, var de tvungna att betala ytterligare $800 för arbete och delar för att installera enheten, även om dessa fel kan ha bero på felaktig installation, vilket kan vara dyrt att lösa på lång sikt. Det är viktigt att du får en korrekt installation från en certifierad tekniker.

ska du köpa Rheem central luftkonditioneringsapparater?

Rheem är det perfekta alternativet om du är ute efter en prisvärd, effektiv enhet som inte kräver omfattande användning., Av denna anledning är det bättre lämpat för kallare klimat för att minska risken för eventuella uppdelningar. Om du bor i ett varmt klimat där du måste köra din enhet kontinuerligt, är det här varumärket förmodligen inte idealiskt.

fördelarna inkluderar låga löpande kostnader, vilket sparar mer pengar på lång sikt. Tänk bara på att alltid få din enhet installerad av en certifierad tekniker för att undvika risk för nedbrytning.,

Networx hjälper dig att hitta det perfekta företaget eller entreprenören för alla dina behov.luftkonditionering behöver. Använd dem för att få de bästa citat från företag som tjänar ditt område.
Visa Deal